Felanmälan

Om det uppstår fel i lägenheten, tvättstugan eller i fastigheten där du bor ska du göra en felanmälan. Innan du gör det kontrollera först om du ska lösa problemet själv.

Se våra instruktionsfilmer för hur du löser de vanligaste problemen

Några av de vanligaste felen vi får in kan du själv lätt åtgärda, titta först på instruktionsfilmerna innan du gör en felanmälan.

Gör din felanmälan via Mina sidor

Du kan göra en felanmälan via Mina sidor eller genom vår Bostadsapp. Det anmälda felet åtgärdas av våra fastighetsvärdar eller av de entreprenörer som vi anlitar. Du informeras när felet är åtgärdat. Vi hanterar alla ärenden som kommer in i prioritetsordning och felanmälningar som inte är akuta kan ta längre tid innan de åtgärdas.

Tfn 0660‑29 93 65, vid akuta fel när kundcenter inte har öppet.

Vid brott och brand ring 112.

Har du tappat dina lägenhetsnycklar ring kundcenter mellan kl. 09-15, övrig tid fastighetsjouren på tfn 0660-29 93 65. För upplåsning krävs legitimation av lägenhets­innehavaren. Vid upplåsning av vaktbolaget tillkommer även en upplåsningskostnad som du antingen kan betala kontant eller via Swish.

Tfn 0660-29 93 99 Saneringen är kostnadsfri för dig som hyresgäst.

Mer information om skadedjur och ohyra.

Tfn 0660-29 93 50, vardagar kl. 9-15

Hittade du det du sökte?