Felanmälan

Om det uppstår fel i lägenheten, tvättstugan eller i fastigheten där du bor ska du göra en felanmälan. Innan du gör det kontrollera först om du ska lösa problemet själv.

Det här fixar du!

Några av de vanligaste felen vi får in kan du själv lätt åtgärda, så som att rensa vattenlåset, städa golvbrunnen, byta lampa i vitvaror i köket.

Se filmer över de vanligaste problemen

Felanmälan via Mina sidor

Du kan göra en felanmälan via Mina sidor eller genom vår Bostadsapp. Det anmälda felet åtgärdas av våra fastighetsvärdar eller av de entreprenörer som vi anlitar. Du informeras när felet är åtgärdat.

Vi hanterar alla ärenden som kommer in i prioritetsordning och felanmälningar som inte är akuta kan ta längre tid innan de åtgärdas.

Felanmälan via telefon

Vardagar 9-15 på tfn 0660-29 93 50.

Akuta fel på kvällar och helger

Om det uppstår ett akut fel när kundcenter inte har öppet ska du ringa fastighetsjouren på tfn 0660‑29 93 65.

Vid brott och brand ring 112.

Om du låst dig ute

Har du tappat dina lägenhetsnycklar ring kundcenter mellan kl. 09-15, övrig tid fastighetsjouren på tfn 0660-29 93 65. För upplåsning krävs legitimation av lägenhetsinnehavaren. Vid upplåsning av vaktbolaget tillkommer även en upplåsningskostnad som du antingen kan betala kontant eller via Swish.

Skadedjursbekämpning

Ring vår skadedjursbekämpare på tfn 0660-29 93 99. Saneringen är kostnadsfri för dig som hyresgäst.

Mer information om skadedjur och ohyra.

Hittade du den information du sökte?