Våra försiktighetsåtgärder med anledning av covid-19

Våra försiktighetsåtgärder för att minska smittspridningen i samhället följer myndigheterna och kommunkoncernens riktlinjer. Vi arbetar kontinuerligt med att utvärdera och hantera risker som kan uppstå och uppdaterar våra åtgärder därefter.

På den här sidan samlar vi aktuell information om hur spridningen av covid-19 påverkar vår verksamhet. Sidan uppdateras löpande.

Kundcenter - så kontaktar du oss

Med omtanke om dig som hyresgäst och våra medarbetare ber vi dig att så långt som möjligt använda andra kontaktvägar än att besöka vårt kundcenter.

Du når oss lättast genom att:

Hembesök hos dig

Vi gör allt vi kan för att minska smittspridningen av covid-19 och vi följer myndigheternas rekommendationer och har tydliga rutiner för våra besök hemma hos dig. Vi vidtar följande försiktighetsåtgärder vid arbeten i din lägenhet:

  • För allas säkerhet ser vi helst att lägenheten är tom när vi ska göra hembesök. Det är för både din och vår säkerhet.
  • Vi kontaktar dig innan besöket så att du får veta när vi kommer, vi kommer även att att fråga om du eller någon i ditt hushåll har symptom på sjukdom.
  • Vi tar emot och hanterar felanmälningar utfrån prioritering så fundera på om ditt ärende måste åtgärdas just nu eller om det kan vänta. Vi minskar ju också risken för smittspridning om vi undviker ett hembesök hos dig som inte är nödvändigt just nu.

Längre väntetider kan förekomma

Just nu kan längre väntetider förekomma vid kontakt med kundcenter men även innan en felanmälan åtgärdas. Vi hanterar alla ärenden som kommer in i prioritetsordning och felanmälningar som inte är akut kan ta längre tid att få åtgärdad.

Felanmälan

Vi ber dig som har möjlighet, att i första hand skicka in din felanmälan via Mina sidor eller via Bostadsappen.

Ska du lämna eller hämta nycklar?

  • Vid utflytt ska du lägga dina nycklar i ett förslutet kuvert märkt med ditt namn och lägenhetens produktnummer. Kuvertet lämnar du sedan i brevinkastet till vänster om huvudentrén på Sjögatan 4A. Vänligen observera att inga nycklar får skickas med posten.
  • Vid inflytt hämtar du dina nycklar hos kundcenter från kl. 13 första vardagen då ditt hyresavtal börjar gälla. Du hämtar ut din nycklar i vår reception på Sjögatan 4A.

Digital visning av din lägenhet

När du har sagt upp din lägenhet ska du vara beredd på att visa den för de personer som får erbjudande om att flytta in efter dig. Ett alternativ till en traditionell lägenhetsvisning är en digital visning.

Via funktionen videosamtal på din smartphone (Facetime eller Videosamtal) kan du visa lägenheten för den sökande utan att de fysiskt är på plats. Det går även bra att ta bilder eller filma lägenheten för att sedan skicka till den sökande.

Det viktigaste är att ni tillsammans kommer överens om hur ni ska gå tillväga!

Om ni går vidare med en fysisk visning är det viktigt att du skyndsamt kontaktar de personer som du ska visa lägenheten för om du upplever symptom som feber, snuva och hosta.

Örnsköldsviks kommun

På kommunens webbplats ornskoldsvik.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster kan du följa utvecklingen och hur coronaviruset covid-19 påverkar kommunal verksamhet. Där finns även bra länkar till ytterligare information.

Tillsammans hjälps vi åt att minska smittspridningen, ta hand om dig ❤️

Hittade du den information du sökte?