Bredband

Vi erbjuder fri internetuppkoppling på 2 Mbit/s till alla våra hyresgäster med fiberanslutning utan extra kostnad. Som hyresgäst kan du enkelt och smidigt koppla upp dig mot internet utan att separata abonnemang och avtal krävs. Detta gäller tillsvidare så länge det är tekniskt och ekonomiskt möjligt. 

Just nu 10 Mbit/s!

För att stötta samhället under pågående situation med corona och covid-19 har Övik Energi tagit beslutet att höja hastigheten på din internetuppkoppling kostnadsfritt från 2 Mbit/s till 10 Mbit/s. Detta för att du och fler ska få tillgång till en internetuppkoppling som möjliggör bland annat videosamtal och webbaserade möten i en tid då många hålls isolerade från familj och vänner. Den högre hastigheten gäller fram till i juni 2020.

Gör så här

För att använda internetuppkopplingen i din lägenhet ansluter du en dator eller
router i datauttaget, sedan kan du börja surfa. Datauttagen varierar i utseende men sitter ofta i hallen eller i närheten av ytterdörren. Hittar du inte datauttaget, kontakta kundcenter. För att att använda Wifi krävs en trådlös router. För mer information om detta kontakta detaljhandeln.

Så här ansluter du dig till bredbandsuttagetPDF (pdf-fil öppnas i nytt fönster)

Vill du ha högre hastighet?

För den som vill ha högre hastighet finns möjlighet att skriva eget avtal med Övik Energi och valfri tjänsteleverantör.

Tjänsteleverantör och support

Har du frågor kring internetuppkoppling i din lägenhet är du välkommen att kontakta tjänsteleverantören Bredband 2 på tfn 0770-81 10 00 eller via e-post helpdesk@bredband2.se. Supporten har öppet vardagar kl. 09-18. På helger har de öppet kl. 10-14. För frågor och support kring din utrustning hänvisar vi till detaljhandeln.

Hittade du den information du sökte?